למה אבוקדו טוב לך? 5 היתרונות הבריאותיים המובילים של אבוקדו

nתוספות בטוסט ועד קינוחים ושייקים, אבוקדו נחשב לעתים קרובות למזון בריאות. נקודות השיא התזונתיות של הפרי הרב-תכליתי הזה.

מה זה אבוקדו?

הפופולריות של האבוקדו נובעת מהמרקם העשיר והקרמי וטעמו העדין. האבוקדו, הוא פרי השייך למשפחת הלורציים; קבוצה הכוללת גם חברים כמו קינמון ודפנה. ישנם עשרות זנים של אבוקדו, בגודל, צבע ומרקם. כולם ילידי אקלים טרופי, וכאשר נקטפים, הבשר מתרכך למרקם חמאתי שהפך לפופולרי ביותר בכל דבר, ממטבלים ועד קינוחים.

יתרונות תזונתיים של אבוקדו

מנת אבוקדו של 80 גרם מכילה:

152 קלוריות
5 גרם חלבון
6 גרם שומן
5 גרם פחמימות
6 גרם סיבים
360 מ"ג אשלגן
56 מ"ג ויטמין E

מהם 5 היתרונות הבריאותיים המובילים של אבוקדו?

1. אבוקדו עשיר מבחינה תזונתית
אבוקדו זכתה לשבחים כדוגמה למזון עתיר רכיבים תזונתיים, כאשר מחצית מהפירות נחשבת לחמישה ביום.

אבוקדו הוא מקור מצוין לשומן חד בלתי רווי וויטמין E, ומהווה מקור טוב לפולאט. הם גם מספקים יותר סיבים מסיסים מפירות אחרים ומכילים מספר מינרלים שימושיים כולל ברזל, נחושת ואשלגן.

2. עשוי לתמוך בבריאות הלב
אבוקדו עשיר בשומן כאשר 60 אחוזים מתוכם הם שומנים חד בלתי רוויים, אשר מחקרים מראים כי מסייע בהגנה מפני מחלות לב והורדת לחץ דם. הם גם מקור מצוין לאשלגן , חומצה פולית וסיבים, כולם מועילים ללב ולמערכת הלב וכלי הדם.

3. עשוי לסייע בהורדת כולסטרול
השמנים שמספק האבוקדו כוללים חומצה אולאית וחומצה לינולאית. שומנים בלתי רוויים אלו מומלצים כחלק מתזונה מאוזנת כדי לסייע בניהול הכולסטרול .

4. עשוי לסייע בוויסות התיאבון
אין ספק שתכולת הקלוריות של האבוקדו גדולה יותר מפירות וירקות אחרים. עם זאת, מחקר מעניין הראה שתכולת השומן והסיבים באבוקדו מובילה לתחושת שובע שעוזרת לווסת את התיאבון.

5. עשוי לעזור לשמור על בריאות העיניים
לצד היתרונות שפורטו לעיל, האבוקדו הוא מקור עשיר של ויטמין E מגן, כמו גם קרוטנים כולל לוטאין וזאקסנטין, אשר נחשבים כמסייעים לשמור על בריאות העיניים.

האם אבוקדו בטוח לכולם?

חלק מהאנשים הרגישים עלולים לחוות אלרגיה לאבוקדו. זה כולל אלרגיה דרך הפה שעלולה להיות מופעלת על ידי תגובת צולבת לאבקת ליבנה. תגובה אלרגית נדירה יותר עלולה להתרחש אם יש לך אלרגיה ללטקס – אם זה רלוונטי עבורך, פנה לרופא המשפחה שלך לקבלת הדרכה.

אבוקדו, יחד עם פירות כולל תפוחים, אפרסקים, פטל ואוכמניות, מכילים כימיקלים טבעיים הנקראים סליצילטים . חלק מהאנשים רגישים לתרכובות אלו ועלולים לחוות תגובה אלרגית כולל פריחות בעור ונפיחות.

אם אתה מודאג לגבי אלרגיות למזון או שיש לך חששות אחרים, אנא פנה לרופא המשפחה שלך או לדיאטנית לקבלת הדרכה.

אודות המאמן הבריאותי

שלום לכולם, כאן בטטת כורסא. אני אוהב לצפות בסדרות טלוויזיה ובסרטים טובים. באתר הזה תוכלו לקרוא ביקורות על רשימת הצפייה שלי. מוזמנים לעקוב :)

בדוק גם

מצות – האם זה בריא? עושים סדר לפני פסח

על פי הגורואים של תזונה טובה, מצה, למרות שהיא דקה בגלל היעדר לחות ובועות אוויר, …

כתיבת תגובה