דלקת מפרקים ניוונית – כל הטיפולים

כיום אין תרופה נגדית נגד דלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס), אבל המצב לא בהכרח הופך יותר גרוע עם הזמן, עם מספר טיפולים זמינים כדי לעזור להקל על הסימפטומים.

הטיפולים העיקריים עבור דלקת מפרקים ניוונית כוללים:
1. כגון שמירה על משקל בריא ופעילות גופנית באופן סדיר
2. תרופות – כדי להקל על הכאב שלך
3. טיפולים תומכים – כדי להקל על הפעילות היומיומית.
4. במקרים מעטים, שבהם טיפולים אחרים לא היו מועילים, ניתוח כדי לתקן, לחזק או להחליף המפרקים פגום עשוי גם להיחשב.

– תרופות

הרופא שלך ידבר איתך על תרופות שיכולות לשלוט בסימפטומים של דלקת מפרקים ניוונית, כולל משככי כאבים. לפעמים יש צורך בשילוב של טיפולים – תרופות, תרגילים ומכשירים מסייעים או ניתוח – כדי לסייע בשליטה על הכאב שלך.

משככי כאבים

סוג משכך הכאבים (משכך כאבים) שהרופא עשוי להמליץ ​​לך, יהיה תלוי בחומרת הכאב שלך ומצבים אחרים או בעיות בריאותיות שיש לך. התרופות העיקריות בשימוש מתוארות להלן:
1. פרצטמול
2. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAID)
3. אופיואידים
4. קרם קפסאיצין

זריקות סטרואידים

אם הדלקת מפרקים ניוונית שלך היא חמורה, טיפול באמצעות משככי כאבים לא יכול להיות מספיק כדי לשלוט על הכאב שלך. במקרה זה, ייתכן שתוכל לקבל סוג של טיפול שבו תרופה מוזרק המפרקים מושפעים דלקת מפרקים ניוונית. זה ידוע בתור הזרקת intra-articular.

אם אתה צריך זריקות תוך-מפרקיות, סביר להניח כי יהיו לך זריקות של סטרואידים , תרופה המפחיתה נפיחות וכאב. אם אתה מקבל תגובה ממושכת הזרקת, זה עשוי לחזור. באופן אידיאלי, אתה צריך לא יותר משלוש זריקות סטרואידים בשנה, עם לפחות פער של שלושה חודשים בין זריקות.

ויסקוסמפלמנטציה

Viscosplimentation עשוי להיות זמין כאפשרות טיפול עבור אנשים אשר ניסו את כל טיפולים שאינם כירורגיים אחרים ללא הצלחה. זה כרוך בקבלת עד חמש זריקות של חומצה היאלורונית ישירות לתוך המפרקים שנפגעו במשך מספר שבועות. חומצה היאלורונית נמצאת בנוזל הסינוביאלי במפרקים ופועלת הן כמרכיב סיכה והן בולם זעזועים. אם הזריקות מצליחות, התהליך עשוי לחזור על עצמו מדי שישה חודשים.

יש ראיות כי "viscosplimentation" עשוי לעזור באופן זמני להפחית את הכאב ולשפר את הסימפטומים של הדלקת מפרקים ניוונית אצל אנשים מסוימים. עם זאת, אנשים רבים עשויים לא ליהנות הזרקות מחקר נוסף יש צורך על ההשפעות לטווח ארוך.

– שינויים בסגנון חיים

פעילות גופנית

פעילות גופנית הוא אחד הטיפולים החשובים ביותר עבור אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית, מה הגיל שלך או רמת הכושר. הפעילות הגופנית שלך צריך לכלול שילוב של תרגילים כדי לחזק את השרירים ואת התרגילים כדי לשפר את הכושר הכללי.

אם הדלקת מפרקים ניוונית גורמת לך כאב ונוקשות, אתה עלול לחשוב תרגיל יגרום הסימפטומים שלך גרוע. עם זאת, פעילות גופנית קבועה שמחזיקה אותך פעיל, בונה שרירים ומחזקת את המפרקים בדרך כלל מסייע לשפר את הסימפטומים. פעילות גופנית טובה גם לאבד משקל, שיפור יציבה שלך להקלה על מתח, כל אשר יקל על הסימפטומים. רופא המשפחה שלך, או אולי פיזיותרפיסטית, ידון היתרונות שאתה יכול לצפות מתוכנית התרגיל שלך יכול לתת לך תוכנית פעילות גופנית כדי לעקוב בבית. חשוב לעקוב אחר תוכנית זו, כי יש סיכון כי עושה יותר מדי פעילות גופנית מהר מדי, או עושה את התרגיל הלא נכון, עלול להזיק המפרקים שלך.

דיאטה

עודף משקל או השמנת יתר גורם לעתים קרובות אוסטיאוארתריטיס גרוע כפי שהוא יכול למקם חלק המפרקים תחת לחץ מוגבר. כדי לגלות אם אתם סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר, השתמשו במחשבון המשקל הבריא. אם אתם סובלים מעודף משקל, לנסות לרדת במשקל על ידי ביצוע פעילות גופנית יותר לאכול תזונה בריאה יותר. לדון כל תוכנית אימונים חדשה עם רופא המשפחה שלך או פיזיותרפיסט לפני שתתחיל. הם יכולים לעזור לתכנן תוכנית תרגיל מתאימה בשבילך. הרופא שלך ואת האחות בפועל יכול גם לייעץ על איך לרדת במשקל לאט ובבטחה.

– טיפולים תומכים

בנוסף לשינויים באורח החיים ותרופות, אתה יכול גם ליהנות ממספר טיפולים תומכים שיכולים לעזור להפחית את הכאב שלך ולעשות משימות היומיום קל יותר.

גירוי עצבי חשמלי טרנססקאנוס (TENS)

גירוי עצבי חשמלי טרנססקאנוס (TENS) משתמש במכונה ששולחת דחפים חשמליים באמצעות טלאים דביקים, הנקראים אלקטרודות, המחוברות לעור. זה עשוי לעזור להקל על הכאב שנגרם על ידי דלקת מפרקים ניוונית שלך על ידי כיווץ את קצות העצבים בעמוד השדרה שלך אשר לשלוט בכאב. הטיפול ב- TENS מסודר בדרך כלל על ידי פיזיותרפיסט, אשר יכול לייעץ על עוצמת הפולסים וכמה זמן הטיפול שלך צריך להימשך.

חבילות חמות או קרות

החלת חבילות חם או קר (המכונה לעתים תרמוטרפיה) על המפרקים יכולים להקל על הכאב והתסמינים של דלקת מפרקים ניוונית אצל אנשים מסוימים. בקבוק מים חמים מלא מים חמים או קרים ומוחלים על האזור הפגוע יכול להיות יעיל מאוד בהפחתת הכאב. מיוחד חם וקרים חבילות אשר יכול להיות מקורר במקפיא או מחומם במיקרוגל זמינים גם, ולעבוד בצורה דומה.

טיפול ידני

לא באמצעות המפרקים שלך יכול לגרום לשרירים שלך לבזבז ועשויים להגדיל את הנוקשות הנגרמת על ידי דלקת מפרקים ניוונית. טיפול ידני הוא טיפול הניתן על ידי פיזיותרפיסט. הוא משתמש בטכניקות מתיחה כדי לשמור על המפרקים גמיש וגמיש.

מכשירי עזר

אם הדלקת מפרקים ניוונית שלך גורם לבעיות ניידות או קושי בביצוע משימות היומיום, כמה התקנים יכולים לעזור. רופא המשפחה שלך עשוי להפנות אותך לפיזיותרפיסט או למטפל בעיסוק לקבלת עזרה וייעוץ מומחים.

אם יש לך דלקת מפרקים של הגפיים התחתונות שלך, כגון הירכיים שלך, הברכיים או הרגליים, פיזיותרפיסטית או מרפא בעיסוק שלך עשוי להציע נעליים מיוחדות או רפידות עבור הנעליים שלך.

נעליים עם סולמות הלם סופג יכול לעזור להקל על הלחץ על המפרקים של הרגליים שלך תוך כדי הליכה. רפידות מיוחדות עשוי לעזור להפיץ את המשקל שלך בצורה שווה יותר. רגליים חגורות ותומך גם לעבוד באותו אופן.

אם יש לך דלקת מפרקים הירך או הברך המשפיעה על הניידות שלך, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בסיוע הליכה, כגון מקל או מקל. החזק אותו בצד הנגדי של הגוף שלך על הרגל המושפעת שלך, כך שזה לוקח קצת במשקל שלך.

קיבוע (פיסת חומר קשיח המשמש כדי לספק תמיכה משותפת או עצם) יכול גם להיות שימושי אם אתה צריך לנוח מפרק כואב. הפיזיותרפיסט שלך יכול לספק לך סד וייתן לך עצות כיצד להשתמש בו בצורה נכונה.

אם הידיים שלך מושפעות על ידי דלקת מפרקים, ייתכן גם זקוק לעזרה עם משימות המופעלות ביד, כגון הפעלת הברז. מכשירים מיוחדים, כגון טרנר tap, יכולים להפוך את ביצוע המשימות הללו לניתנות יותר לניהול. המטפל בעיסוק שלך יכול לתת לך עזרה וייעוץ לגבי השימוש במכשירים מסייעים בבית או במקום העבודה שלך.

– כירוגיה

ניתוח עבור דלקת מפרקים נדרש רק במספר קטן של מקרים שבהם טיפולים אחרים לא היו יעילים או איפה אחד המפרקים שלך פגום קשות. אם אתה צריך ניתוח עבור דלקת מפרקים, הרופא שלך יפנה אותך מנתח אורתופדי. ניתוח לאחר דלקת מפרקים עשוי לשפר מאוד את הסימפטומים, ניידות ואיכות החיים. עם זאת, ניתוח לא יכול להיות מובטחת להיפטר הסימפטומים שלך לגמרי, ואתה עלול עדיין לחוות כאב ונוקשות מן המצב שלך.

ישנם מספר סוגים שונים של ניתוח עבור דלקת מפרקים. כמה מן הסוגים העיקריים של ניתוח שבוצעו מתוארים להלן:

ארתרופלסטיה

טיפול חלופי משותף, הידוע גם בשם arthroplasty, הוא הנפוץ ביותר שבוצעו כדי להחליף מפרקים הירך והברך. במהלך ארתרופלאסטי, המנתח שלך יסיר את המפרק המושפע ויחליף אותו במפרק מלאכותי (תותבת) עשוי מפלסטיק ומתכת מיוחדים. משותף מלאכותי יכול להימשך עד 20 שנים, אם כי בסופו של דבר זה עשוי להיות מוחלף. יש גם סוג חדש יותר של החלפת החלפת מפרקים המכונה התחדשות. זה משתמש רק רכיבים מתכת עשוי להיות מתאים יותר עבור חולים צעירים. המנתח שלך ידון איתך בסוג הניתוח שיהיה הכי טוב.

ארתרודיזה

אם החלפת מפרקים אינה מתאימה לך, המנתח שלך עשוי להציע ניתוח המכונה ארתרודיזה, הממזגת את המפרק שלך במצב קבוע. משמעות הדבר היא כי המפרק שלך יהיה חזק הרבה פחות כואב, אם כי אתה כבר לא תוכל להזיז אותו.

אוסטאוטומיה

אם יש לך דלקת מפרקים בברכיים אבל אתה לא מתאים ניתוח החלפת הברך, ייתכן שתוכל לבצע ניתוח בשם osteotomy. זה כרוך המנתח שלך הוספת או הסרת קטע קטן של עצם מעל או מתחת לברכיים משותפת. זה עוזר ליישר את הברך שלך כך המשקל שלך הוא כבר לא התמקדו בחלק פגום של הברך. Osteotomy יכול להקל על הסימפטומים של הדלקת מפרקים, אם כי ייתכן עדיין צריך החלפת החלפת הברך בסופו של דבר.

– טיפולים משלימים ואלטרנטיביים

יש אנשים עם דלקת מפרקים שמנסים טיפולים משלימים או אלטרנטיביים – כגון דיקור וארומתרפיה – ומוצאים אותם כמועיל. עם זאת, לעתים קרובות יש חוסר ראיות רפואיות כדי להצביע על כך שהם יעילים והם בדרך כלל לא מומלץ על ידי המכון הלאומי למצוינות בריאות (NICE).

תוספים תזונתיים

מספר תוספי תזונה יש גם שימשו לטיפול בדלקת מפרקים בעבר, כולל chondroitin ו glucosamine. ה-Glucosamine hydrochloride לא הוכח כי יש השפעות מועילות, אבל יש ראיות כי גלוקוזאמין סולפט ו chondroitin גופרתי עשוי לעזור הסימפטומים במידה קטנה לא לגרום לתופעות לוואי רבות. עם זאת, תוספי זה יכול להיות יקר, יש הממליצים כי הם לא צריכים להיות קבועים המוצעים על NHS.

Rubefacients

Rubefacients זמינים כמו ג'לים וקרמים המייצרים השפעה חמה, אדמדם על העור שלך כאשר אתה לשפשף אותם. כמה rubefacients שימשו לטיפול בכאב משותף נגרמת על ידי דלקת פרקים. עם זאת, מחקרים הראו כי rubefacients יש השפעה מועטה על שיפור הסימפטומים של הדלקת מפרקים ו NICE ולכן אינו ממליץ על השימוש בהם.

אודות המאמן הבריאותי

שלום לכולם, כאן בטטת כורסא. אני אוהב לצפות בסדרות טלוויזיה ובסרטים טובים. באתר הזה תוכלו לקרוא ביקורות על רשימת הצפייה שלי. מוזמנים לעקוב :)

בדוק גם

מצות – האם זה בריא? עושים סדר לפני פסח

על פי הגורואים של תזונה טובה, מצה, למרות שהיא דקה בגלל היעדר לחות ובועות אוויר, …

כתיבת תגובה