תרגילים לכאבי גב

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כאבי גב היא להישאר פעיל ולהמשיך לעשות פעילות גופנית סדירה. העצה שניתנה לפני 20 שנה הייתה לנוח, אך מחקרים הראו שחוסר פעילות רק מחמיר את המצב.

להישאר פעיל פירושו המשך פעילות יומיומית קבועה כדי להימנע מלהיות בישיבה. דוגמאות כוללות: הליכה לחנויות במקום לקחת את המכונית, לרדת מהאוטובוס בתחנה אחת קודם, לקחת את הכלב לטיול.

אם אתם סובלים מכאב קל, מומלץ לקחת תרופה נוגדת דלקת לא סטרואידית, כגון איבופרופן, הזמינה מכל בית מרקחת. הרוקח שלך יכול לייעץ איזו תרופה מתאימה לך ביותר, בהתאם לנסיבות האישיות שלך.

תרגילים ופעילויות

אם כאב הגב שלך הוא קל, נסה לממש וכן לשמור על אורח חיים פעיל. אתה יכול לעשות כל פעילות שנותנת הגוף שלך אמון טוב.
בעת בחירת פעילות, לבחור משהו שאתה נהנה – ככה אתה צפוי להישאר עם זה. באופן אידיאלי, הבחירה שלך של פעילויות צריך לכלול אלמנטים של סיבולת, כמו גם כוח וגמישות.

דוגמאות כוללות הליכה, ריצה או ריצה, רכיבה על אופניים, ריקודים, שחייה, הידרותרפיה (פעילות גופנית במים) ואקרוביקה. יש כמה ראיות לכך שתרגילי יוגה ופילאטיס הם מועילים עבור אנשים עם כאב גב תחתון.

המטרה היא לפחות 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע. אולי כדאי לך לבנות את זה בהדרגה על פני כמה שבועות. אתה יכול לראות את הרופא שלך על כאבי גב כדי לשאול אם אתה יכול לקבל הפניה עבור תוכנית התעמלות קבוצתית.

טיפול בעיסוי

רופא המשפחה שלך עשוי להציע שילוב של תוכנית תרגילית עם קורס של טיפול "ידיים", כגון עיסוי או פיזיותרפיה. טיפול זה הוא סוג של פיזיותרפיה. הטיפול מועיל במיוחד אם הגב שלך נוקשה והגמישות היא בעיה.

טיפול פסיכולוגי

רופא המשפחה שלך עשוי גם להציע חבילת טיפול המשלבת תוכנית תרגילית וטיפול ידני וקורס פסיכולוגי . זה יכול לעזור לך להבין את המחשבות, הרגשות והפעולות. תלמדו טכניקות כדי לשנות את הדרך בה אתם מגיבים ולהתמודד עם דברים, כגון כאב. טיפול פסיכולוגי לא בהכרח יגרום לכאב גב תחתון שלך לעבור. עם זאת, זה עלול להפוך את זה פחות אינטנסיבי, ולעזור לך לחזור לעבודה ולעשות את הפעילות היומיומית שלך.

אודות המאמן הבריאותי

שלום לכולם, כאן בטטת כורסא. אני אוהב לצפות בסדרות טלוויזיה ובסרטים טובים. באתר הזה תוכלו לקרוא ביקורות על רשימת הצפייה שלי. מוזמנים לעקוב :)

בדוק גם

מצות – האם זה בריא? עושים סדר לפני פסח

על פי הגורואים של תזונה טובה, מצה, למרות שהיא דקה בגלל היעדר לחות ובועות אוויר, …

כתיבת תגובה