מצות – האם זה בריא? עושים סדר לפני פסח

על פי הגורואים של תזונה טובה, מצה, למרות שהיא דקה בגלל היעדר לחות ובועות אוויר, אסור לאכול בכמויות גדולות מהצריכה הרגילה של לחם . למעשה, כדאי לאכול פחות. לדברי פרופסור ג'סי לכטר, גסטרואנטרולוג בכיר בבית החולים רמב"ם בחיפה, מצה אחת רגילה משמינה פי שניים מפרוסת לחם לבן.

מכיוון שמצה פשוטה מכילה כמעט שום דבר מלבד קמח, היא עדיפה במובנים מסוימים על לחמים עמוסים בסירופ תירס עתיר פרוקטוז וחומרים משמרים, או אפילו כאלה עם שמן ודבש. בפשטותה, אם אוכלים אותה במשורה, מצה היא כנראה אחד המאכלים הארוזים הטהורים ביותר שיש.

מצות דגנים מלאים, כמו לחם דגנים, כמובן עדיפה. אבל גם זה מכיל רק כמויות מזעריות של ברזל, חלבון וסיבים תזונתיים.

מבחינת תזונה, הפשטות הזו יכולה להיות גם הסכנה הגדולה ביותר שלה. איפה מי שלא רגיל יכול לשאול אותנו, "למה אתה אוהב את זה? יש לזה טעם של קרטון!" אנחנו שגדלנו עליו יודעים כמה זה טוב עם חמאה, פרוסה על הבליטות והמטבלים הפריכים האלה. ולמי אין את השילובים האהובים עליו, ריבות ושימורים או דבש אם אתם אוהבים מתוק, ואם אתם רוצים מלוחים, ממרחי גבינה, או אפילו פירה גפילטע פיש, או פשוט לזלף עשבי תיבול ומלח.

אודות המאמן הבריאותי

שלום לכולם, כאן בטטת כורסא. אני אוהב לצפות בסדרות טלוויזיה ובסרטים טובים. באתר הזה תוכלו לקרוא ביקורות על רשימת הצפייה שלי. מוזמנים לעקוב :)

בדוק גם

למה אבוקדו טוב לך? 5 היתרונות הבריאותיים המובילים של אבוקדו

nתוספות בטוסט ועד קינוחים ושייקים, אבוקדו נחשב לעתים קרובות למזון בריאות. נקודות השיא התזונתיות של …

כתיבת תגובה